lauantai 2. tammikuuta 2016

vko 27

MOIKKELIS! JA HYVÄÄ UUTTAVUOTTA 2016/2559 KAIKILLE!

HUI! Nyt ollaan jo vuodessa 2016 (tai no, täällä ollaan jo vuodessa 2559)! Kirjotinkin tänne viimeksi viime vuonna (hahhah). Mun kuluneeseen viikkoon oon kuulunut jos jonkinmoista menoa ja meininkiä, avataanpas siis vähän:

Maanantaina alkoi vuoden viimeinen kouluviikko. Oltiin kokopäivä Gun kanssa kahestaan, koska Martina pääsi vihdoinkin lähtemään Surat thaniin muutamien mutkien kautta. Koska maanantaisin meillä ei ole tunteja, lähettiin Roi et plazalle ennen kahta. Jatketiin sieltä torin kautta Indy cafeen ihan vaan hengailemaan. Mentiin vielä ennen viittä takaisin plazalle, koska mulla oli keskiviikkona koululla New Years gift exchange, johon mun piti hankkia lahja. Sieltä kävelin yksinäni takaisin Bueng Palanchaille, josta host äiti haki mut seitsemän aikaan.

Tiistaina olin "yksin" koululla, koska Gu lähti aamulla Koratiin uudenvuoden viettoon. Mulla meni melkein koko koulupäivä jutskaillessa Jecelin (yksi opettaja) kanssa kaiken maailman asioista. Koulun jälkeen mentiin Pain kanssa kiertämään nopeesti Roi etin uuden vuoden markkinat, jotka on harvinaisen suuret Roi etin mittakaavassa! Illalliselle mentiin johonkin ravintolaan, jossa host äidillä oli samalla joku tapaaminen sen opettajakavereiden kanssa.

Keskiviikkona ei ollut tunteja ja kouluun mentiin normaalit vaatteet päällä, huh, se oli kyllä ihan hassua mennä kouluun ilman koulupukua, haha! Aamulla koululla oli tosi paljon munkkeja (ei niitä syötäviä…), ja meillä oli joku seremonia uuden vuoden kunniaksi, jossa mm. annettiin ruokaa munkeille ja rukoiltiin (thait rukoili). Seremonian jälkeen meillä oli mun luokan kanssa lahjojen vaihto uudenvuoden kunniaksi. Olin itse ostanut (tietenkin) Angry birds -possupehmolelun, koska täytyyhän sitä nyt vähän mainostaa, että näinkin kuuluisa juttu on Suomesta! Itse sain lahjaksi pehmeän (lasten?)repun, jostain animaatiohahmosta (jota en edes tiedä hahaha). Tässä on taas yksi todistusaineisto siitä, että mun ikäisiä thaimaalaisia kiinnostaa vähän eri jutut kuin Suomessa. Mutta ihan hauska oli saada tämmönenkin muisto täältä, voin sitten lahjoittaa sen vaikka Varpulle... ;) Lahjojen vaihdon jälkeen syötiin lounas yhdessä luokan kanssa, ja tietysti kanssa kookosjäätelöä jälkkäriksi. Koulu loppui poikkeuksellisesti jo klo 14 aikaan, mutta mun host äiti haki mut ja Pain vasta klo 17 aikaan, joten menin sitten kiertelemään ja tekemään huippulöytöjä näille uudenvuoden markkinoille. Kotona vaihdoin vaatteet ja lähdettiinkin kotoa jo klo 18 aikaan, koska meillä oli lento Bangkokiin vielä samana iltana. Saavuttiin Bangkokiin klo 21 jälkeen ja yövyttiin tosi hienossa Rama Gardens hotellissa lähellä lentokenttää!

Torstaina söin aivan taivaallisen aamupalan: tummaa leipää ja jogurttia myslillä, jotka on molemmat muuten aika harvinaista herkkua täällä (oli siis eka kerta kuuteen kuukauteen kun sain tummaa leipää)! Ajettiin heti aamulla ennen klo 10 host tädin luo, jossa hengailtiin hetki ennenkuin mut, Pai ja host serkku heitettiin Central worldiin, johon mentiin shoppailemaan host isän antamalla 5000 bahtin lahjakortilla. Kierreltiin ja kaarreltiin klo 17 asti, jolloin otettiin juna + taksi takaisin host tädille. Takaisin tultua tälle talolle tuli paljon porukkaa juhlistamaan mun host pikkusiskon Primin 9-vuotissyntymäpäivää! Syötiin kakkua ja Prim sai lahjoja. Illemmalla porukka lähtikin jo kotiin, mutta me hengailtiin vielä aikuisten (kyllä, lasken itseni suht aikuiseksi, haha) kanssa ulkona vähän yli yhteentoista. Vuosi vaihtui kuitenkin tosi rauhallisissa meiningeissä, koska kaikki meni jo huoneisiinsa ennen klo 12… Me noustiin kuitenkin Pain kanssa klo 11.59 parvekkeelle katsomaan muutamat ilotulitteet. Oli kieltämättä kyllä hieman tylsä, ja ennenkaikkea outo vuodenvaihde, mutta ensi uutenavuonna juhlitaan sitten oikein kunnolla, kun mullakin on jo 18 lasissa, hehe!

Perjantaina nukuin suht pitkään, ja menin aamupalallekin vasta klo 10 jälkeen. Kun kaikki oli saaneet itsensä kuntoon, lähettiin Pain, Primin, host serkun ja P'Fugin kanssa Bangkok sight seeing -tourille! Käytiin mm. koko "vesibussi"matka joessa, joka kulkee läpi Bangkokin (ihan hassua, että paikalliset käyttää sitä ihan bussin tavoin). Vesibussin päätepysäkiltä otettiin taksi yhdelle Bangkokin viidestä kuninkaallisesta palatsista, joka oli mieletön! En kyllä ikinä elämässäni ole ollut sellaisessa väentungoksessa, en edes konserteissa tai festareilla. Keskustassa pyöriessä huomaa kyllä sen, että Bangkokissa niitä asukkaita tosiaan on se 10 miljoonaa… Tällä palatsilla, jossa käytiin on kuninkaallinen perhe ennen siis asunut, ja nykyäänkin siellä pidetään kaikki tärkeät tapaamiset. Siitä on muutamia vuosia sitten tehty myös temppelialue (johon jonotettiin varmaan ainakin puoli tuntia). Palatsilta jatkettiin ensin kävellen ja sitten tuktukilla Bangkokin yhteen kuuluisimmista turistikohteista eli Khaosan Roadille. Syötiin lounas Burger Kingissä, jonka jälkeen tehtiin melko pikainen kävelykierros tällä kyseisellä kadulla, koska Prim alkoi väsyä ja meinas ruveta tulla vähän suru puseroon. Päätin kyllä, että menen sinne vielä aivan varmasti uudemman kerran ajan kanssa, kyllä se sen verran mielenkiintoinen oli! Takaisin host tädille palattiin tuktukin, junan ja taksin avustuksilla ennen klo 17. Illalla klo 19 aikaan lähdettiin vielä host isän, Pain, Primin ja host serkun kanssa yhdelle kuuluisalle marketille (tori?), jonka nimeä en kyllä nyt valitettavasti muista. Sieltä mukaan tarttui kuitenkin kolme t-paitaa, yksi shortsihaalaripuku, (aidot) Adidaksen superstarsit, uudet kuulokkeet ja super cool avaimenperä! Yhteensä kaikki oli euroissa varmaan sellaset vajaa 30€… En tiedä tuunko Suomessa ostamaan enää yhtään mitään, koska täällä oon tottunut (super) halpoihin hintoihin, haha. Marketilta jatkettiin vielä Chocolate ville -nimiseen "kahvilakylään", jossa oli oikeen Winter Wonderland rekeä vetävää jääkarhua myöden. Takaisin host tädille mentiinkin sitten vasta klo 10 aikaan illalla.

Lauantai aamupäivällä äidin kaveri (mee Mod) saapui kanssa mun host tädille poikansa Jomosin kanssa. Lähdettiin koko naisporukalla Kwanriam kelluvalle marketille, jossa otettiin jonkinlainen vesibussiajelu tän marketin joessa. Tämän jälkeen meidän oli tarkotus mennä Pain, Primin, host serkun, Jomosin ja mee Modin kanssa kissakahvilaan, jossa on siis oikeita kissoja, mutta se ei ollut auki, joten palattiin vaan takaisin host tädille. Koko loppuilta lounas-illallisen jälkeen menikin sitten siellä tekemättä oikeastaan yhtään mitään. Meninkin aikaisin nukkumaan, koska sunnuntaina oli aikainen herätys.

Tänään (sunnuntaina) herätyskello soi siis jo klo 4.15. Lähdettiin host tädiltä jo ennen klo 5, koska meillä oli lento takaisin Roi etiin klo 7.30. Syötiin siskojen kanssa unelma(not)aamupala lentokentän mäkkärissä ennen lentoa. Roi etiin saavuttiin puoli 9 aikaan. Purin laukut ja ihastelin mun uusia hienoja ostoksia. Kun sain kaikki hommat kotona hoidettua lähdin käppäillen Been aroundiin, jossa mun oli tarkoitus kirjottaa blogi. Mun tuurillani huomasin kuitenkin heti moccan tilattuani, ettei kyseisen paika wifi toimi… Ei siinä mitään, vedin sitten moccan naamaan ja päätin lähteä The Cake libraryyn kirjoittamaan, mutta kun olin maksamassa mun kahvia, niin henkilökunta ilmoittikin mulle, ettei niillä ole antaa mulle vaihtorahaa… Niinpä jouduin odottelemaan siellä reippaat 15 minuuttia, että sain mun 45 bahtia takaisin. Vihdoin pääsin kuitenkin tänne toiseen kahvilaan, jossa wifi toimiikin moitteettomasti, ja tarjoiliakin oli niin ihana, että kun tilasin passionhedelmäsorbetin, niin sain suklaakastikkeen ja cornflakeseja kaupanpäälle. Ehkä tää päivä ei sittenkään inhoa mua.

Nyt hemmottelen teitä vaihteeksi kunnon määrällä kuvia, nauttikaa!

ps. Mulla tuli ensimmäinen päivä tasan puoli vuotta Thaimaassa, hurjaa!


 Maanantailta.

Uudenvuoden markkinoilta.


Paketointipalvelu ei ollut ihan samaa nopeusluokkaa, mitä Suomessa. Yhteensä aikaa meni rapiat yhdeksän minuuttia yhteen pakettiin.

Lahjashoppailua!

Tiistain illallinen.
Keskiviikolta.


Mun paketti!


Tässä näätte siis etäisesti, miltä mun saama lahja näyttää.


Lounas koulunpihalla!



M5!! Ja uudenvuoden lahjat.

Mhew <3 Ja mun lahjareppu, hahha!

Markkinalöytöjä: kaikki nämä alle 5€!!!



"Cabin crew, get ready for take-off"

Rama Gardens hotellin aula.
 Torstailta.
Mun taivaallinen aamupala!


host isoäiti ja Prim!











Vuoden viimeinen kuva!
 Perjantailta.

Tällaisella vesibussilla me matkattiin.



Sisäänkäynti palatsille.
 Tästä alaspäin tulee kuvia palatsin temppelialueelta.

















Munkkeja.


Se kuuluisa Khaosan Road!


Burger King <3



Tori, josta ostelin niitä vaatteita!


Chocolate ville.



Lauantailta.
Kelluvalta marketilta.



Lauantain lounas/illallinen.
 Tänään, eli sunnuntailta.

Aamupala, haha!

Annoin Primin synttärilahjan vasta tänään.
 Tästä alaspäin tulee vielä reissukuvia (Pai lähetti ne mulle tänään, joten siksi tässä lopussa sekavasti).
Vasemmalta: P'Fug, Prim, minä, host serkku ja Pai.










<3





Kuten thait aina, selfieitä otettiin paljon, ja mun turhautumisen voi aivan selkeästi havaita tästä kuvasta… 









Ahdattiin sitten 9 ihmisen kanssa tuktukiin, oli ihan semimielenkiintoinen ajelu :D
Tänään painelen tän näköisenä.


<3 Päivänpelastaja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti