lauantai 14. marraskuuta 2015

vko 20

HEIPSAN!

Kulunut viikkoon mennyt näin vaihteeksi melko normaaleissa merkeissä. Kaikki arkipäivät on mennyt koulussa, enemmän ja vähemmän oppitunneilla. 

Lauantai aamupäivän vietin Been Around -nimisessä kahvilassa. Latasin kuvat tänne blogin puolelle ja skypetin iskän kanssa aikaisen isäinpäiväpuhelun. Iltapäivällä mentiin Fran ja Gun kanssa Martinalle, jossa leivottiin Nutella-keksejä!! Oli ihana leipoa pitkästä aikaa (ja tietenkin kanssa popsia ne itsetehdyt keksit). Kotiin menin illalla Gun host vanhempien kyydillä. Illallinenkaan ei enää maistunut meidän täyttävien keksien jälkeen.

Sunnuntaina menin aamupäivällä taas Been Aroundiin, jossa skypetin äitin kanssa pikaisesti. Myöhemmin Guglielmo ja Francesca liittyi mun seuraan, ja puoli neljän aikaan käppäiltiin Roi et plazan läheiselle torille ostamaan ihania, halpoja thaiherkkuja ja -hedelmiä! Kotiin tulin jo viiden jälkeen ja loppuilta menikin illallisella Sukilao-ravintolassa perhetuttujen kanssa.

Maanantaina alkoi taas (melko) tavallinen arki. Tunnit on nyt vähän sekaisin ja muuta, koska 1. joulukuuta koululla on sports day, joka on siis tosi iso jokavuotinen tapahtuma täällä (jokapuolella Thaimaata, mutta hiukan eriaikoihin). En oo vielä aivan perillä siitä, mitä kyseisenä päivänä tulee tapahtumaan, mutta kovasti tyypit koululla harjoittelee kaikkia juttuja tätä päivää varten ja järjestelee juttuja. Maanantaisin mulla on lukkarissa normaalistikin vaan yksi tunti, joten päivä meni aikalailla kirjastossa hengaillen. Puoli kahden aikaan lähdin Martinan kanssa käymään postitoimistolla, ja mulle selvisi vihdoinkin, miten täältä pystyn sitten kirjeitä ja paketteja lähettelemään, jee! Ei enää niin kovia paineita niistä 58.sta paketista, jotka täältä varmaan joudun lähettämään, kun matkalaukussa ei ole tilaa... Takastulo matkalla ostettiin ihanan raikkaan kookosjäätelöt ja käytiin 20THB kaupassa, josta nappasin mukaan muutaman vihon ja kirjekuoria (;-)). Koulun jälkeen menin host äidin kanssa Bueng Palanchaille lenkille!

Tiistaipäivä meni suurelta osin mun uuden (hullun) harrastuksen parissa: oon siis kirjoitellut jo kaksi vihollista täyteen netistä löytämiäni vegaanisia reseptejä! Mun kaverit täällä jo sanoo mua hulluksi, mutta katotaan nyt kauan tätä mun kirjoitusvillitystä kestää, hahaha. Olin muutamalla enkuntunnillaki, ja yritin mennä vielä kolmannelle, mutta koska ilmeisesti mun lukujärjestys on väärä, oli kyseinen tunti ollutkin jo edeltävällä tunnilla... Lähdettiin sitten kahden jälkeen Francescan, Martinan ja Guglielmon kanssa kävellen Cake libraryyn (kahvila melko lähellä mun kotia), mutta perille päästyä todettiinkin sen olevan kiinni. Jatkettiin sitten Been Aroundiin, jossa herkuteltiin oikeen olan takaa! Meillä oli kanssa hauskaa Google Earthin kanssa, kun googleteltiin meidän kaupunkeja ja kotejamme. Oli ihan hullua katella ja näyttää Rauman katuja kavereille!

Keskiviikkona olin taas muutamalla enkuntunnilla. Päivä meni melko nopsaan vaan hengaillessa. Iltapäivällä mentiin Fran, Gun ja Martin kanssa vielä "varkaille" opettajahuoneeseen, jossa napsitiin vähän leipää Nutellalla, ah! Ennen neljää käppäiltiin tyttöjen kanssa torille, ja sain pitkästä aikaa mun rakkauden: banana pancake!! Ostin vielä hedelmät ja muut jutut torstaiselle kotitalouden tunnille. Sieltä käppäilin Bueng Palanchain kautta puoli kuuden aikaan Fitness 101 -nimiselle salille, jossa on tullut nyt muutaman kerran käytyä. Kotiin menin äidin kyydillä puoli kahdeksan aikaan!

Torstai-aamulla saavuin kouluun monien kassien kera. Tehtiin heti aamulla kotitalouden tunnilla super hyvää "ranskalaista leipää", joiden sisään rullattiin banaaaniviipaleita ja jotka sitten paistettiin pannulla, oli tosi hyvää!! Lounaan jälkeen mun oli tarkoitus mennä Christopherin englannintunnille, mutta sain jälleen huomata omistavani väärän lukkarin... Onneksi pääsin kuitenkin uuden opettajan, Pablon, espanjantunnille (jossa käsiteltiin kaikenmaailman espanjankieliopin menneitä muotoja, joista mulla ei ollut vielä hajuakaan). Klo 15 aikaan mentiin tyttöjen kanssa "pinkkiin kahvilaan", jonka nimenkin vihdoin "löysin", eli siis: In the mood for love! (Kyllä, hyvin yllättävää). Syötiin siellä yhdessä iced toast, ja mietiskeltiin sitä, miten vähän aikaa meillä kaikilla kolmella on enää yhdessä... Francesca lähtee takaisin Italiaan siis jo joulukuun alussa, ja nyt hän on week exchangessa Etelä-Thaimaassa. Klo 17 aikaan Martinan host isä heitti mut torille, josta ostin päivällisen ja muutamat hedelmät. Mun oli tarkotus jatkaa sieltä salille, mutta Toni, Assi ja Varpu oli iskällä kylässä, niin pitihän mun päästä niiden kanssa skypettämään! Päädyin siis Be beariin wifin perässä näkemään ihanaa kummityttöäni (ja tietysti myös muita rakkaita).

Perjantai (13. päivä) sujui mulla melkoisen hyvin, ei sattunut mitään epäonnekasta! Oltiin kahdestaan Martinan kanssa koululla, koska Guglielmon koululla oli sports day -paraati, ja Francesca on toisella puolella Thaimaata. Saatiin heti aamulla kuulla Nuilta (advisor), että 25. päivä olevana buddhalaisena juhlapäivänä meillä on koululla paraati, ja minä ja Martina "päästiin" tanssimaan perinteistä thaitanssia kulkueeseen... Kyllä muutamat kauhukuvat tuli heti mieleen, mutta oltiin molemmat kyllä kanssa erittäin huvittuneita. Thaitanssi on siis vaikeeta jopa näille thaille täällä, niin voitte vaan kuvitella miltä me tullaan paraatissa näyttämään, hahha! Meillä oli heti ensimmäiset tanssitreenit ennen lounasta, mitkä meni aikalailla nauraessa. Ei ollut siis mitään hajua mistään, opettaja puhuu vain thaita, ja muut oppilaat on huvittuneita meidän hämmennyksestä. Oli kuitenkin ihan mielettömän hauskaa, ja opettaja sekä oppilaat ovat aivan ihania. Saatiin oikeen halit, kun harjoituksista lähdettiin! Lopupäivä meni harhaillessa koululla, yrittäen päästä tunneille, mutta koska mun lukujärjestys on väärä, niin eihän siitä mitään tullut. Päädyin kuitenkin jälleen Pablon tunnille (jossa oli kylläkin vain minä ja Martina) opiskelemaan juttuja, joista mulla ei vielä ollut hajuakaan. Oli kuitenkin kiva ihan opiskella näin vaihteen vuoksi, hahha! Jutskailtiin Martin kanssa kirjastossa ja pelailtiin jotain peliä, jonka säännöistä ei kummallakaan ollut hajua, noin viiteen asti. Puoli kuusi schoolvan (kouluvan?) haki mut ja Pain koululta, ja tultiin viikonlopuki Kugasingiin, jossa host äiti jo oli. 

Lauantaiaamulla saavuttiin takas Roi etiin ennen yhdeksää, koska molemmilla siskoilla oli koulua. Mä pesin vaan pyykit kotona ja söin lounaan host äidin kanssa läheisessa nuudeliravintolassa. Ennen yhtä host äiti heitti mut Madam cafeen, jossa latasin kuvat tänne ja treffasin Martinan. Sieltä host äiti kaverinsa kanssa haki mut, ja meidän oli tarkoitus jatkaa matkaa takaisin Kugasingiin. Matkalla jouduin kuitenkin todistamaan järkyttävän liikenneonnettomuuden, jossa uhriksi joutuivat kaksi tuntemaani henkilöä. En halua kertoa siitä sen tarkemmin tänne, mutta loppuilta kului Roi etin sairaalassa, enkä siksi julkaissut postausta vielä eilen. Mitään ei kuitenkaan sattunut minulle, joten kenenkään ei tarvitse huolestua siellä Suomessa.

Lauantai-sunnuntai välinen yö vietettiin siskojen kanssa Kugasingissa isoäitien kanssa. Sunnuntai onkin mulla vasta alkamassa, koska kello on vasta puoli yksitoista. Tämä päivä kuluu todennäköisesti vaan täällä Kugasingin kodissa hengaillessa. Palailen asiaan taas ensiviikonlopulla! 

ps. Vaikka oonkin täällä lämpöisessä Thaimaassa, oon silti jo aivan joulufiiliksissä! Miten joulu voikaan olla mun niin niin lempparijuhla! Täällä on mun kuulokkeista kuulunut joululaulut heti marraskuun ensimmäisestä päivästä alkaen, hahha.

Muutamat kuvat meidän viimelauantaisesta leivontasessiosta!



Tähän kuvaan tiivistyy hyvin meidän leivonta... Meni vähän väliä meillä kaikilla sormet suuhun, hahha!

Sunnuntailta.


Joki, joka virtaa kaupungin läpi. 



Maanantain herkut.


Kananmunalla voideltua, grillattua sticky-ricea.

Tiistain ruokakuvia (tietenkin).




Keskiviikkona banana pancake!!!
Torstai!

Italialaiset keittiössä!




Perjantaina kehitettiin meidän englanninkielistä luovuutta Martina kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti