lauantai 12. syyskuuta 2015

vko 10


MOIKKA!

Pitkästä aikaa taas ajallaan postaus! Saatte nyt vähän lyhyemmän version tiistaista lauantaihin. Ja tähän alkuun vielä täytyy sanoa että: PALJON ONNEA MUN IHANALLE VAARILLE, joka vietti huikeata 77(!!!)-vuotis syntymäpäiväänsä 10.9.! En pystynyt henk.koht. viestiä laittamaan, koska mun liittymä ei salli viestejä ulkomaille, joten vielä kerran: Paljonpaljon onnea Vaari! Synttärihalaukset Thaimaasta<3

Tiistaina päivä kului normaaleissa merkeissä: aamulla kouluun, koulussa muutama tunti ja hengailua kavereitten kanssa. Koulun jälkeen menin Martinan kanssa Madam cafeen, jossa sain vihdoin julkaistua ton edellisen postauksen todella myöhässä. Guglielmo tuli sinne kans ja söin päivällisen siellä: sushia!! Oon täällä oppinut syömään sushia, josta en siis Suomessa erityisemmin tykännyt. Nykyään se kuuluu kyllä ihan ykkösherkkuihin!! Host-äiti haki mut Madamesta puoli kahdeksan aikaan, kotona vaan suihkun kautta nukkumaan.

Keskiviikkona oli taas normaali koulupäivä. Aamupäivällä muutama tunti espanjaa ja englantia, iltapäivällä vielä matikkaa. Meillä (vaihtareilla) piti olla thainkielen oppitunti Roi et Wittayalailla (poikien koulu), mutta kun saavuttiin sinne, meille sanottiin ettei tuntia ole, koska opettaja ei ollut valmistautunut, koska ei tiennyt meidän tulosta (vaikka meillä pitäisi olla tunti siis joka keskiviikko samaan aikaan, #onlyinThailand). Saatiin kuitenkin joku sijaistamaan, ja oltiin jonkunnäköinen oppitunti sitten siellä. Neljän jälkeen lähdettiin takaisin meidän koululle, ja päästiin perille juurijajuuri ennen valtavaa sadekuuroa. Koulun jälkeen host-äiti heitti mut ja Martinan Mikaan, jossa join ihanan kannullisen teetä, ja Marti söi Nutella-leivän. Illalla mentiin vielä italialaiseen Martinan ja Guglielmon kanssa. Kotiin tulin seitsemän jälkeen, ja taas kerran: suihkun kautta nukkumaan.

Torstaisin mulla on yleensä aina paljon tunteja, joten koulupäivä sujui suuriltaosin luokassa. Sain myös Baayanilta (coordinator) vahvistuksen sille, että 1.-10. lokakuuta mennään Francescan kanssa Surat thaniin mediaatio-leirille! Olen niin innoissani, mutta kerron siitä lisää vähän myöhemmin. Klo 14 aikaan lähdin koulun läheiseen kauppaan ostamaan tarvikkeita yhteen Home economics -projektiin, ja löysin kaupan, johon rakastuin korvia myöten: kauppa, jossa jokaikinen tavara on 20TBH, ja siellä myydän lähestulkoon mitä vaan (lukuunottamatta vaatteita tai ruokaa). Olin ostamassa siis kahta juttua: paperia ja pahvialustan, mutta takaisin kävelymatkalla havahduin ostaneeni yhdeksän tavaraa kyseisestä kaupasta (kaikki todellakin sellaisia mitä tarvitsin)... No, mutta ainakin ne maksoi vaan 180TBH (4,60€)! Koulun jälkeen menin Primin, Pain ja hänen kolmen kaverinsa kanssa Mikaan, jossa syötiin päivällinen. Päivällisen jälkeen äiti heitti Pain kavereidensa kanssa extraoppitunneille, ja me mentiin Primin kanssa Bueng Palanchaille. Siellä oli joku Sport science -korkeakoulu, jolla oli siellä standi, jossa ne "testas" ihmisiä. Sieltä sitten joku viittoi mut ja Primin sinne, ja koska Prim halus mennä, niin sittenhän mentiin! Tein kaiken maailman testejä punnerruksista vauhdittomaan pituuteen, ja mun kehon rasvapitoisuus myös mitattiin. Tulokset olivat kuulema hyviä, ja oon kaikin puolin terve ja hyväkuntoinen, jes! Host-äiti haki meidät seitsemän jälkeen, käytiin Roi et plazalla, ja kahdeksan aikaan haettiin Pai ja tultiin kotiin!

Perjantaina olin pitkästä aikaa normaalisti koulussa! Mulla oli heti aamulla terveystiedon suullinen koe, josta sain 39/40, ja opettaja vaan totesi mulle, ettei mun tarvitse lukea final examiä varten, thank you!! Ei siis stressiä siitä. Matematiikasta en sitten halua sanoa mitään... Sain myös kuulla, että mun täytyy ensiviikolla esitellä Independent study -tunnilla mun powerpoint, jonka aloitin tänä perjantaina. Melko epäreilua mun mielestä, koska oon ollut (pakollisilla)leireillä viimeiset kolmeviikkoa, enkä siitä syystä ole päässyt tunneille. Olen siis ainoa mun luokalta, jonka täytyy tehdä töitä esitelmän eteen vapaa-ajalla (mitä hankaloittaa hieman se, että mun koneella mulla ei ole PowerPointtia, saatika sitten internettiä, josta hakea tietoa). Mutta ei siitä sen enempää! Iltapäivällä mulla ei ollut tunteja, joten kolmesta viiteen mentiin tyttöjen kanssa Roi et plazalle ostamaan juttuja, joita tarvittiin. Matkalla päädyttiin vielä tämän saman 20TBH -ketjun kauppaan, jossa taas paloi jonkin verran rahaa... Kun koulun jälkeen tulin kotiin, huomasin saaneeni postia Suomesta!! Paketista löytyi kaksi kirjaa (suomeksi!!!) ja nimipäiväkortti ihanalta äidiltäni! Nyt se on sitten ainakin todistettu, että posti tulee perille asti, vaikka osoitteen kirjoittaisi normikirjaimin!  Kuuden aikaan lähdettiin taas äidin kanssa Bueng Palanchaille, sieltä seitsemän jälkeen nopeasti kotiin käymään suihkussa ja sitten kohti Sukilaota (ravintola), jossa oli myös host-vanhempien kavereita, joiden kanssa syötiin illallinen yhdessä. Oli tosi kivaa, nautin tosi paljon mun äidin ystävien seurasta, kaikki on niin super ihania!! Söin myös ensimmäistä kertaa Thaimaassa lohta (tarkalleen ottaen lohisalaatin), mikä maistui niin taivaallisen hyvältä! Oi että miten kaipasinkaan lohen makua, haha. Illalla kotiin tultiin puoli kymmenen aikaan, luin Da Vinci -koodin loppuun ja sitten painuin pehkuihin!

Tänään (lauantaina) heräsin kahdeksan aikaan, mutta lojuin sängyssä melkein yhdeksään asti. Kävin suihkussa, söin herkullisen aamupalan Natan, Natoin ja Mee Emin kanssa (jotka ovat kaikki niin ihania), pesin pyykit sisällä (koska ulkona satoi taas kaatamalla) ja tein mun Home economics -projektia: sukupuu. Kaiken tämän jälkeen kello lähestyi jo puoli kahta, ja oltiin sovittu Guglielmon ja Francescan kanssa treffit kolmen aikaa Robinsonilla. Luin vielä hetken Kätilöä (jonka Suomesta sain), ja laitoin itseni valmiiksi. Puoli kolmen jälkeen Natoi heitti mut ja Fran Robinsonille, jossa napattiin Guga matkaan ja ostettiin kaikkea mitä tarvittiin. Meillä oli kaikilla tosi onnistunut shoppailupäivä, koska kaikki löysi, mitä oltiin hakemassa. Mun on pakko mainita täälläkin nyt yksi mun parhaimmista löydöistä: aidot (kyllä olen varma) Adidaksen urheilushortsit alle 400TBH (alle yhdeksän euroa), koska ne oli alennuksessa!! Oon niin iloinen, nyt on taas urheiluvaatteet ajantasalla! Viiden jälkeen otettiin tuktuk kohti Bueng Palanchaita, jossa syötiin illallinen Ristorante dal Peruginossa. Latasin siellä kuvat tänne, ja puhuin kerrankin kunnolla toimivat facetimen äitin kanssa. Francescan host-isä heitti mut kotii ennen yhdeksää, ja koska host-äiti on maanantaihin asti konferenssissa jossain toisessa provinssissa Mee Em on täällä meidän kanssa. Olin (ja olen) tosi väsynyt, joten toivotin Emille hyvät yöt ja tulin suihkun kautta kirjottamaan tämän postsuksen loppuun. Nyt kello lähestyy jo puolta yhtätoista, joten taidan tästä painua sänkyyn ja ottaa hetkeksi Kätilön kouraan.

Kirjoitin taas siis puhelimella, joten kirjoitusvirheitä voipi löytyä.
Kuvat on taas ihan sekavassa järjestyksessä, mutta pistän kuvatekstit selvittämään kuten aina!


Perjantaina mua odotti siis tän näköinen paketti!

Ihana sisältö!!!
 Tänään sukupuun tekemistä:



Keskiviikolta.

Mun koulurakennuksen piha!
Mikassa teetä ja sympatiaa
 Torstailta.

Bueng Palanchailta tämä huvittava testikoju
Perjantailta.


 Nämä kaksi kuvaa vielä tiistailta Madamesta!
Martinan host-äiti, Martina ja minä!

….Lapsetti, hahha!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti